پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 205070
ردپاي بيش‌فعالي در اوتيسم
تاریخ انتشار : 1395/03/08 09:16:41
نمایش : 2066
متخصص اعصاب کودکان با اشاره به مهمترين اختلالات عصبي در کودکان و نوزادان، گفت: بسياري از تشنج‌ها نشانه‌هاي نامحسوسي همچون پلک زدن طولاني، خيره شدن و ملچ و مولوچ دارند و والدين بايد نسبت به همه اين مسائل توجه کافي داشته باشند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محسن جوادزاده، در ارتباط با بيشترين مراجعه خانواده‌ها به متخصصين مغز و اعصاب در حوزه کودکان، اظهار داشت: اختلالات حرکتي از جمله شايع‌ترين علل مراجعه بوده که کودکان اصولاً توانايي حرکتي را دير به دست آورده مثلاً با تأخير به راه افتاده يا مي‌نشينند.

وي افزود: تکامل شناختي شامل تأخير در تکلم و ياد گرفتن مطالب جديد است و از مشکلاتي به شمار رفته که بايد توسط متخصصين اعصاب کودکان مورد بررسي قرا گيرد. در بسياري از موارد مداخله فوري پزشک سبب شده بيماري زمينه‌اي که علت تکامل شناختي است مشخص و اين مشکل در فرد رفع شود.

متخصص اعصاب کودکان به اختلالات تشنجي در کودکان اشاره کرد و گفت: تشنج انواع مختلف داشته و بسياري از علايم آن ممکن است توسط خانواده‌ها با تأخير شناسايي شود. بسياري از افراد تشنج را زمين خوردن ناگهاني و تکان شديد سر مي‌دانند.

جوادزاده تصريح کرد: تشنج ممکن است شامل پلک زدن طولاني، خيره شدن، ملچ و مولوچ، تغييرات چهره و بدن يا حرکات ساده باشد لذا والدين بايد نسبت به همه اين مسائل توجه کافي داشته و در صورت بروز آن فرزندشان را نزد پزشک متخصص ببرند.

وي اضافه کرد: مشکلات رفتاري، پرخاشگري و بيش‌فعالي نيز از شايع‌ترين علل مراجعه به متخصصان اعصاب کودکان بوده که خوشبختانه اخيراً آگاهي مردم در اين زمينه بيشتر شده و والدين نسبت به بيماري‌هايي همچون بيش‌فعالي و اوتيسم اطلاعات مفصل‌تري دارند.

متخصص اعصاب کودکان با بيان اينکه يکي از علايم اوتيسم در کودکان مي‌تواند بيش‌فعالي باشد،‌افزود: البته بيش‌فعالي به معناي مبتلا بودن به اوتيسم نيست چرا که گاهي فرد دچار اوتيسم منزوي شده و هيچ نشانه‌اي از بيش‌فعالي ندارد.

جوادزاده به رشد و شکل سر و جمجمه در کودکان اشاره کرد و گفت: اينکه ملاج نوزاد چه زماني بسته شود بسيار مهم بوده و بايد اين مسئله مورد توجه والدين قرار داشته باشد. ملاج شامل خلفي و جلويي بوده که نوع جلويي غالباً 9 تا 18 ماهگي و گاهي تا 28 ماهگي محکم مي‌‌شود و در  غير اين صورت بايد کودک توسط پزشک متخصص مورد بررسي قرار گيرد.

متخصص اعصاب کودکان به علايم خطرناک سردرد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سردرد همراه با تهوع، دوبيني، استفراغ صبحگاهي از نشانه‌هاي خطرناک بوده که اگر سردرد نيز به صورت چند روزه ادامه يابد بايد حتماً فرد توسط پزشک مورد بررسي قرار گيرد.

منبع:اقکار

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html